Zo’n vijftig Business Partners verruilden de natuurgrasmat van De Adelaarshorst afgelopen dinsdag voor het uitstekend geprepareerde gras van Golfclub De Scherpenbergh in Lieren. De ‘golfdegens’ werden gekruist, terwijl tussendoor ook zakelijke connecties werden gelegd. Al dreigde de Go Ahead Eagles Golfdag aanvankelijk nog wel heel even in het water te vallen…

De dinsdag begon somber met heel veel regen. Opvallend genoeg liet de zon zich spontaan zien zodra alle Business Partners op De Scherpenbergh waren gearriveerd. Onder heerlijke weersomstandigheden kon er dan ook op een fantastische locatie gegolfd worden.

Tekst gaat verder onder foto.


 
In teams van twee, drie of vier personen werd de uitdaging aangegaan op de achttien holes tellende golfcourse. Aan het commerciële team van Go Ahead Eagles de taak om alle sportievelingen van de nodige ‘golfvitaminen’ te voorzien. Met een golfkarretje, voorzien van vitaminewater van holesponsor Vrumona, werd er af en aan gereden op zoek naar dorstige Business Partners. Dat bleek makkelijker gezegd dan gedaan…

Zo kwam bijvoorbeeld het team van Leo Weys (PrintXpert), Henri Bril (Hanzesteden Bedrijfsverzekeringen) en Ingo Klieverik (Pouw Deventer) steeds snel in beeld. De groepen van Remco Muiderman (LoooX) en Sjaak van Es (E.N.E. Consultancy) waren daarentegen regelmatig onvindbaar. Zelfs de zelf ontworpen donkerblauwe polo’s met eigen voornaam op de borst konden hier bij het team van Sjaak van Es geen verandering in brengen.

Tekst gaat verder onder foto.


 
Tien Business Partners waagden zich (nog) niet aan het betreden van de golfcourse, maar werkten tijdens een clinic aan hun nog ongepolijste golfskills. Al snel bleek deze groep aardig wat golftoppers in spe te herbergen. Aniek Hop (Vesten Vaklui) had de golfswing al snel onder de knie, terwijl Jelwo de Boer (Vigilat) aantoonde dat hij de bal aardig ver kon slaan en in de toekomst een potentiële kandidaat is om een ‘hole in one’ te produceren.

Tekst gaat verder onder foto.


 
Jelwo de Boer kon echter nog niet tippen aan de golfswing van Lars Lambooij, die met 225 meter de ‘longest drive’ liet noteren tijdens de Golfdag. De ‘nearest the pin’ kwam op naam van Rowan Blankers (E.N.E. Consultancy). De hoofdprijzen werden verdeeld onder Sjaak van Es (eerste plaats), Remco Muiderman (tweede prijs) en Herman Jansen van Eljans Vastgoed (derde plaats). Naast een beker ontvingen zij een cadeaubon van Thermen Bussloo.

Tekst gaat verder onder foto.


 
Go Ahead Eagles wil E.N.E. Consultancy (hoofdsponsor van de Golfdag) en de holesponsors Fokko-ontwerp, LoooX, Vrumona en Monuta bedanken voor het mogelijk maken van de Golfdag. Uiteraard gaat onze dank ook uit naar Golfclub De Scherpenbergh, de marshal die alles in goede banen leidde en Joop Boeijen (Spectron), die als gastheer optrad tijdens de Golfdag.