Nieuws Algemeen

Sportieve en zakelijke bespiegelingen tijdens digitale vrimibo

Gezellig samen borrelen en tegelijkertijd over voetbal- een business-gerelateerde zaken praten? Het kon tijdens de digitale vrijdagmiddagborrel van de Business Club van Go Ahead Eagles, waarmee afgelopen vrijdag de werkweek werd afgesloten. Algemeen directeur Jan Willem van Dop en technisch manager Paul Bosvelt gaven de digitaal aanwezige Business Partners én meekijkende supporters (via de Facebook-pagina van de Supportersvereniging) een actueel inkijkje tijdens de ‘vrimibo’.

Jan Willem van Dop trapte de vrijdagmiddagborrel af met een reactie op de brief die afgelopen donderdag door minister Hugo de Jonge (Volksgezondheid, Welzijn en Sport) was verstuurd naar de Tweede Kamer. Daarin stond dat er geen evenementen voor een groot publiek plaats kunnen vinden totdat er een vaccin tegen het coronavirus is gevonden.

“Die mededeling zette de boel aardig op z’n kop”, vond Van Dop. “We dachten met z’n allen: ‘Als het openbaar vervoer binnenkort weer toegankelijk wordt voor iedereen met een mondkapje, dan moeten op basis van de ervaringen in het openbaar vervoer ook grote evenementen zoals voetbalwedstrijden over een paar maanden onder dezelfde voorwaarden weer georganiseerd kunnen worden.’ We willen de komende tijd aansturen op een dialoog met de overheid over wat wel verantwoord is en wat niet.”

Tekst gaat verder onder foto.


 
Goed nieuws was er een week geleden wel te melden aangaande de zoektocht naar een nieuwe hoofdsponsor voor het seizoen 2020/2021. Van Dop: “Jumper was al een Premium Partner die met de bedrijfsnaam op de rug van het wedstrijdshirt stond. We zijn heel blij dat ze vroegtijdig zijn opgestaan nadat Thermen Bussloo had aangegeven noodgedwongen te moeten stoppen als hoofdsponsor van Go Ahead Eagles. We leven trouwens ontzettend mee met Thermen Bussloo, voor wie het zeer vervelend nieuws was om te horen dat mensen vanaf 1 september 2020 pas weer naar de sauna mogen.”

Business Seat(s)

Uiteraard toonde Van Dop zich ook zeer content over de meer dan 1.500 Eagles-supporters die inmiddels hun seizoenkaart voor voetbaljaargang 2020/2021 hebben verlengd of besteld. “Dat is echt een enorm mooi aantal sinds we ruim een week geleden zijn begonnen met de seizoenkaartcampagne. We merken ook dat heel veel supporters kiezen voor Full Support. De teneur om de club te steunen, proef ik overigens ook heel erg bij onze Business Partners. Ook voor Business Partners van wie het contract afloopt en nieuwe ondernemingen die bij onze Business Club willen aansluiten, is het mogelijk om bij het verlengen of aanschaffen van hun Business Seat(s) te kiezen voor drie opties: ‘Full Support’, ‘Full Support with discount’ of ‘Full Compensation’.”

Tekst gaat verder onder visual.


(Klik op de afbeelding om deze te vergroten)

Inmiddels heeft ook de eerste selectie van Go Ahead Eagles de trainingen voorzichtig weer opgepakt. “Twee dagen per week is de selectie in kleine groepjes weer aan het trainen”, weet Paul Bosvelt. “Ondanks de aangepaste regels is het voor die jongens weer lekker dat ze op het veld kunnen staan en buiten bezig kunnen zijn.” Ondertussen is de technisch manager druk bezig om – zo goed en zo kwaad als dat kan – de selectie voor het nieuwe seizoen vorm te geven. “Bij de zoektocht naar nieuwe spelers zijn we vooral afhankelijk van het bekijken van beelden op de laptop. We kunnen op dit moment geen spelers ‘live’ aan het werk zien. Op de manier waarop we nu beperkt trainen, heeft het namelijk geen zin om spelers op stage te laten komen. Je kunt proefspelers momenteel gewoon niet op een reële manier testen. Gelukkig hebben we vóór de uitbraak van het coronavirus ons werk gedaan, waardoor we genoeg opties hebben om gesprekken met spelers op te starten zodra definitief duidelijk is hoe we er voor staan. Dat vraagt alleen nog even het nodige geduld. De hele voetbaltak moet een pas op de plaats maken.”

Fantastische supportersinitiatieven

Op vrijdag 22 mei 2020 vindt #KowetKijken XXL plaats, waarvoor supporters en Business Partners voor vijf euro een ticket kunnen kopen. “We hopen op een vol stadion, digitaal welteverstaan”, aldus Van Dop. “Verder is het geweldig om te zien dat Go Ahead Eagles zó’n sterke achterban heeft. Van alle kanten komen supporters met fantastische initiatieven. Van het plaatsen van inzamelingsbussen bij regionale ondernemers tot het opzetten van een veiling met hele mooie kavels. Meer informatie over deze veiling delen we later deze maand via onze clubkanalen.”

Tekst gaat verder onder foto.


(Foto: Dennis Bresser)

Vanuit het digitale publiek volgde een vraag of Business Events op kleine schaal weer opgepakt kunnen worden in het nieuwe seizoen. Om op die manier een stukje netwerken ook in het seizoen 2020/2021 te kunnen waarborgen. “Dat is absoluut een goede optie”, antwoordde Van Dop. “We zullen de komende tijd bekijken wat er allemaal weer mag en mogelijk is voor onze Business Partners. Wellicht is hierin ook een koppeling te maken met de nieuw te vormen Adelaars Business Club en de ABC-commissie, bestaande uit Joris Staijen, Bart Voortman en Jeroen Saris. Het idee voor de Adelaars Business Club is ontstaan vanuit de wens onder een deel van onze Business Partners om het ‘oude businessgevoel’ terug te krijgen, een breder draagvlak te creëren voor allerlei initiatieven en tot ideeën voor nieuwe Business Events te komen.”

Enquête

In het verlengde hiervan vestigde Van Dop aan het einde van de vrijdagmiddagborrel ook graag nog de aandacht op een enquête die Business Partners aankomende week ontvangen over de gastvrijheid binnen de Business Club. “Wij beseffen dat het een lastige tijd is om deze enquête nu te houden. De enquête vraagt echter slechts enkele minuten tijd om in te vullen, helpt ons om onze dienstverlening te verbeteren én we maken een van onze stagiaires heel blij aangezien zij met de informatie van de enquête heel erg geholpen is met haar afstudeeronderzoek.”

Terug naar overzicht