Nieuws Algemeen

Sportunity: Nieuwe naamgever Business Lounge verbindt sportliefhebbers

‘Connect people who love sport’. Het is de slogan die sinds dit seizoen op de gevel van de middelste Business Lounge van De Adelaarshorst is te lezen. De nieuwe naamgever van de Lounge – Sportunity – streeft ernaar om zoveel mogelijk mensen te verbinden aan sport en andere vormen van bewegen door apps en digitale platformen te ontwikkelen.

“In 2016 ben ik als jonge ondernemer met Sportunity begonnen”, zegt Niels Schut, CEO van Sportunity. “In eerste instantie zijn we actief geweest voor sportbonden om ongebonden sporters te verbinden. Dit hebben we gedaan door een centraal platform te ontwikkelen om zodoende sportbonden de nodige inzichten te kunnen geven. Voor schaatsbond KNSB hebben we bijvoorbeeld de GoSkate-app ontwikkeld, een gratis app voor schaats- en skeelerbeoefenaars die tijden en afstanden in één overzicht zichtbaar maakt. Op die manier hebben we schaatsers, skeeleraars en skaters met de KNSB kunnen verbinden.” In 2019 besloot Ron Bleize – als eigenaar van Studio Coldec en Decoverf al jarenlang Business Partner van Go Ahead Eagles en naamgever van de Business Lounge – om managing partner te worden van Sportunity. “In dat jaar hebben we een deel van het businessmodel van MYLAPS overgenomen en zijn we een paar stappen verder gegaan door nieuwe sportplatformen voor overheden en sportevenementen te ontwikkelen”, vervolgt Schut.

Sportunity (2)

“Zo hebben we een app gebouwd waarmee inwoners van onder meer de gemeenten Apeldoorn, Den Haag, Oss en de provincie Friesland sportactiviteiten kunnen vinden en boeken. Daarnaast mogen we zo’n 600 evenementen tot onze klantenkring rekenen, waaronder de Nijmeegse Vierdaagse en de marathons van Valencia, Madrid, Houston, Taiwan en Sydney. Bij alle grote evenementen kunnen deelnemers op het parcours gevolgd worden door vrienden en familie aan de hand van live tracking. Deelnemers zelf kunnen hun eigen tijden bekijken. Inmiddels bedienen we wereldwijd drie miljoen mensen door al deze concepten, waarmee onze klanten inzicht kunnen krijgen in data en beweeggedrag. Unieke inzichten waarmee ze hun voordeel kunnen doen door middel van commerciële deals, het inrichten van een beter sportbeleid of het ontwikkelen van nieuwe verdienmodellen en lidmaatschappen.”

Sportunity (3)

Met ruim 600 winkels heeft Ron Bleize als eigenaar van Studio Coldec en Decoverf de nodige ervaring in het laten groeien van een onderneming. “In 2016 is Sportunity als start-up begonnen, maar inmiddels is het een volwassen bedrijf geworden”, geeft Bleize aan. “Ik investeer graag in perspectiefrijke ondernemingen waarbij ik mee kan denken over de bedrijfsvoering. Door de naam van Sportunity aan één van de Business Lounges van De Adelaarshorst te koppelen, willen we de uitstraling van het bedrijf vergroten en daarnaast de Lounge benutten voor het ontvangen van zakelijke partners.”

Terug naar overzicht