Nieuws Algemeen

ZPRESS laat rood-gele clubidentiteit van papier en beeldscherm spatten

Programmabulletin Matchday en clubmagazine Kleuren van Juweel. Het zijn twee niet weg te denken clubmedia van Go Ahead Eagles die in alles onmiskenbaar rood en geel uitstralen. ZPRESS is de ervaren mediapartner en creatieve vormgever achter het productieproces van zowel Matchday als Kleuren van Juweel.

“We werken al jarenlang met veel plezier samen met Go Ahead Eagles”, zegt Fred van Vloten, directeur van ZPRESS Sport. “Niet voor niets hebben we besloten om de samenwerking met de club met nog eens drie jaar te continueren. Met ZPRESS zijn we gevestigd in Dordrecht en we zitten dus weliswaar niet bij elkaar om de hoek, maar de wisselwerking met de directie en communicatie-afdeling van Go Ahead Eagles verloopt altijd bijzonder prettig.“

Dat was ook de afgelopen weken het geval. Vorige maand verscheen de prachtig vormgegeven Business & Meer dan Voetbal Special van Kleuren van Juweel. Resultaat van een intensief maakproces waarbij de communicatie-afdeling van Go Ahead Eagles en de advertentieafdeling en ontwerpstudio van ZPRESS nauw met elkaar samenwerkten. De inkt van Kleuren van Juweel was amper opgedroogd of het volgende mediaproces kon gelijk in gang worden gezet: de realisatie van een speciale Matchday rond Go Ahead Eagles – Helmond Sport ter ere van 100 jaar Vetkampstraat. De 56 pagina’s dikke en in retrostijl vormgegeven Matchday was een ware blikvanger in de 100 jaar Vetkampstraat Wedstrijdpakketten waarvan er op zaterdag 1 mei maar liefst 4.000 door heel Nederland persoonlijk werden bezorgd bij seizoenkaarthouders van Go Ahead Eagles.

Tekst gaat verder onder afbeelding.


 
De overige edities van Matchday verschenen dit seizoen als digitaal leesexemplaar. “We waren de afgelopen jaren al volop bezig met het digitaliseren van onze gedrukte media, maar door corona is dit proces in een stroomversnelling geraakt”, geeft Van Vloten aan. “Want ondanks dat er dit seizoen nauwelijks fans in het stadion welkom zijn geweest, hebben we samen met Go Ahead Eagles besloten om voorafgaand aan elke thuiswedstrijd tóch een digitale Matchday uit te geven. Op die manier willen we supporters alsnog een stukje leesplezier en wedstrijdinformatie bieden en we merken dat dit door de achterban van Go Ahead Eagles erg wordt gewaardeerd. Het past ook bij de regio Stedendriehoek, die heel erg voetbalminded is. De betrokkenheid bij Go Ahead Eagles is gigantisch.”

Mike Franken is namens ZPRESS de vaste accountmanager van Go Ahead Eagles. “Dat is voor Business Partners en andere organisaties in de Stedendriehoek wel zo prettig”, meent Van Vloten. “Als Mike belt, dan weten ze dat het over een advertentie in Matchday of Kleuren van Juweel gaat. Normaal gesproken organiseren we wel eens een adverteerdersavond rond een wedstrijd van Go Ahead Eagles, waarbij we adverteerders uitnodigen die nog geen Business Partner van de club zijn. Maar dat is dit seizoen vanwege corona helaas niet mogelijk gebleken.”

Tekst gaat verder onder afbeelding.


 
Het neemt niet weg dat ZPRESS ook in de huidige tijd sportverenigingen en bedrijven veel te bieden heeft bij het bedenken, ontwikkelen én realiseren van succesvolle media. Van Vloten: “Onze kracht ligt in het maken van magazines, maar eigenlijk doen we alles op het gebied van gedrukte en online media. Bovenal zijn we in staat om de identiteit van organisaties visueel te maken aan de hand van offline en online content. Met Matchday en Kleuren van Juweel als mooie voorbeelden van het visualiseren van de clubidentiteit van Go Ahead Eagles.”

Het continueren van de samenwerking met ZPRESS leidt ook tot tevredenheid bij Jan Willem van Dop (algemeen directeur Go Ahead Eagles): “ZPRESS is een begrip in het betaald voetbal en daarnaast al heel lang verbonden aan Go Ahead Eagles. Ze leveren kwaliteit en denken als mediapartner mee met onze club. En niet geheel onbelangrijk: ze leveren altijd op tijd. Die optelsom maakt dat het een hele goede zaak is dat we ook in de toekomst met elkaar verder gaan.”

Terug naar overzicht